Forum Szkutnictwo RC Strona G│ˇwna Szkutnictwo RC
Forum dyskusyjne modelarzy szkutnik├│w RC
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U┐ytkownicyU┐ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siŕ, by sprawdziŠ wiadomoÂciZaloguj siŕ, by sprawdziŠ wiadomoÂci   ZalogujZaloguj 

Alice - pocz┬▒tki ze szkutnictwem
Id╝ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastŕpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona G│ˇwna -> Modele - inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastŕpny temat  
Autor WiadomoŠ
pawel4090
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 24 Lut 2008
Posty: 388
Sk▒d: k/Kielc

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 14:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

biker_xc, daj sobie odb├│j z tym wiatrakiem.
Masz wszystko podane na tacy, albo kupi├Ž lub samemu zrobi├Ž a to najwi├¬ksza frajda.
Nie wywa┬┐aj otwartych drzwi, podpatruj innych i dzia┬│aj U┬Âmiech i s┬│uchaj Ubaw po pachy

Pawe┬│
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG Tlen WP Kontakt
radosny88
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 26 Maj 2011
Posty: 96
Sk▒d: Miasto ┬Žwi├¬tej Wie┬┐y

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram Paw┬│aMrugni├¬cie Rurka za 10 z┬│ 4mm grubo┬Âci, do tego troch├¬ w├¬┬┐yka za ok 1 z┬│ 1m, 2 dziurki, ┬┐ywica 5-10 minutowa i masz super cch┬│odzenie, wydajne i tanie;) R├│wniez ba┬│em si├¬ wierci├Ž dziurki w moim Ba┬│tyku ale okaza┬│o si├¬, ┬┐e wi├¬cej strachu by┬│o niz to by┬│o warte. wywiercenie 2 dziurek, przyci├¬cie rurek, owini├¬cie ch┬│odnicy i wklejenie wszystkiego zaje┬│o mi raptem 2h. Naprawd├¬, spr├│buj, napewno nic nie zepsujesz;)
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG
pawel4090
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 24 Lut 2008
Posty: 388
Sk▒d: k/Kielc

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

radosny88 napisa│:
napewno nic nie zepsujesz;)



Jak zepsujesz zbudujesz now±, bêdzie na pewno ³adniejsza Ubaw po pachy Ubaw po pachy Ubaw po pachy

Pawe┬│
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG Tlen WP Kontakt
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to po┬┐artowali┬Âmy, a teraz piszcie czy jeden czy dwa obiegi wody robi├Ž? Jak zabezpieczy├Ž uk┬│ad przed zapchaniem? W wodzie pe┬│no r├│┬┐nego dziadostwa p┬│ywa, i nie m├│wi├¬ tu o butelkach czy puszkach, ale o glonach i r├│┬┐nych zielonych robaczkach Mrugni├¬cie
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
radosny88
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 26 Maj 2011
Posty: 96
Sk▒d: Miasto ┬Žwi├¬tej Wie┬┐y

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo┬┐e nie mam du┬┐ego do┬Âwiadczenia, ale poci┬▒gn┬▒┬│bym jeden obieg, powinno wystarczy├Ž. Najwy┬┐ej regiel pod┬│┬▒czy├Ž jako pierwszy, drugi silnik, powinno by├Ž OK. U siebie chc├¬ dorobi├Ž ch┬│odzenie regulatora, mimo, ze po p┬│ywaniu jest letni i w┬│a┬Ânie tak b├¬d├¬ prowadzi┬│ w├¬┬┐e. Wlot-regiel-silnik-wylot.

Odno┬Ânie paproch├│w, ja wykona┬│em ju┬┐ kilka rejs├│w i mimo wystaj┬▒cego wlotu jeszcze nic go nie zablokowa┬│o. Ani glon, ani listek ani inny paproszek, wi├¬c bez obaw, dzia┬│aj ┬Âmia┬│oMrugni├¬cie
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG
marek_c4
Administrator
Administrator


Do│▒czy│: 26 Lut 2005
Posty: 2308
Sk▒d: Swarz├¬dz / k Poznania

PostWys│any: Wto Maj 29, 2012 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

radosny88 napisa│:
...Wlot-regiel-silnik-wylot...

Dok┬│adnie tak samo bym zrobi┬│.
---
Dowiedz si├¬, czy te blaszki przy tranzystorach mog┬▒ by├Ž z sob┬▒ po┬│┬▒czone elementem przewodz┬▒cym pr┬▒d, czy mo┬┐e trzeba zastosowa├Ž jakie┬ izolacyjne podk┬│adki.
_________________
Pozdrowienia ze Swarzêdza
Marek C
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ WyÂlij email Odwied╝ stronŕ autora
riskes
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 12 Kwi 2010
Posty: 346

PostWys│any: Sro Maj 30, 2012 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo┬┐na zawsze da├Ž dla pewno┬Âci kawa┬│ek w├¬┬┐yka pomi├¬dzy odcinki rurek, z kt├│rych ka┬┐da z osobna b├¬dzie odpowiedzialna za ch┬│odzenie poszczeg├│lnych tranzystor├│w. Dok┬│adnie- wlot - regiel - silnik - wylot. Jeden obieg. W przypadku, kiedy mamy mo┬┐liwo┬Â├Ž wylutowania tranzystor├│w zrobi┬│ bym patent, kt├│ry od dawna chodzi mi po g┬│owie- z blach┬▒ w dnie ┬│odzi do kt├│rej przymocowa┬│bym tranzystory - ch┬│odzenie mi├│d malina. A le Ty kolego zr├│b tak, jak wszyscy radzimy.
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Sro Maj 30, 2012 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, a wi├¬c tak: tranzystory musz┬▒ mie├Ž podk┬│adki silikonowe lub mikowe i dopiero mo┬┐na je przykr├¬ci├Ž do radiatora, ewentualnie ch┬│odnicy. W mostku pracuj┬▒ 4 tranzystory, z czego dwa maj┬▒ obci├¬te chwyty monta┬┐owe. Pan Bodzioch taki shit robi, wi├¬c musz├¬ kupi├Ž 2 nowe. Dzisiaj zdoby┬│em troszk├¬ blachy miedzianej 0,6mm, rurki miedzianej i w├¬┬┐yka igielitowego. Pr├│bowa┬│em z tego polutowa├Ž p┬│aszcz na silnik i ch┬│odnice na regiel. Ch┬│odnica si├¬ uda┬│a U┬Âmiech ma wymiary 40mmx50mmx20mm. P┬│aszcz, a niech go syf, niestety nie :/ Wysz┬│o sito. Nie mam poj├¬cia jak to polutowa├Ž. Zaopatrzy┬│em si├¬ nawet w co┬ takiego i jak przygrza┬│em z jednej to z drugiej odpada┬│o, lutowa┬│em cyn┬▒. Mo┬┐e jeszcze jutro popr├│buje (o ile starczy mi cierpliwo┬Âci. Robi┬│em te┬┐ pr├│b├¬ w wannie, przyklei┬│em ta┬Âm┬▒ klej┬▒c┬▒ rurk├¬ miedzian┬▒ przy ┬Ârubie i pod┬│┬▒czy┬│em w├¬┬┐ykami pod ch┬│odnice regla. Dzia┬│a. Czekam z monta┬┐em na brzydk┬▒ pogod├¬ Mrugni├¬cie Wylot chyba b├¬d├¬ ci┬▒gn┬▒┬│ do rufy, bo tak ┬│adniej b├¬dzie wygl┬▒da├Ž. Pr├│bowa┬│em tak┬┐e zrobi├Ž w├¬┬┐ownic├¬, ale takie to pokraczne wysz┬│o, ┬┐e odpu┬Âci┬│em. Albo kupie gotow┬▒, albo wykombinuj├¬ co┬ z tym p┬│aszczem. Riskes, te┬┐ mi przysz┬│o do g┬│owy, aby wklei├Ž radiatory w dno kad┬│uba i mie├Ž ci┬▒g┬│y dost├¬p do wody, jednak poniewa┬┐ nie jestem do ko├▒ca przekonany do bezawaryjno┬Âci takiego rozwi┬▒zania tematu nie ci┬▒gn├¬ dalej.
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
rekmak
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 28 Wrz 2008
Posty: 1169
Sk▒d: Bydgoszcz

PostWys│any: Sro Maj 30, 2012 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O tym ch┬│odzeniu z dna te┬┐ my┬Âla┬│em i pisa┬│em w ┬Âlizgach, chyba. To by musia┬│o by├Ž dobre po┬│┬▒czenie paska blachy z poszyciem. Chocia┬┐ blacha za cienk┬▒ warstw┬▒ laminatu te┬┐ powinna oddawa├Ž ciep┬│o. Napisa┬│em paska blachy bo ryzykowne jest umieszczanie ragulatora na dnie a wi├¬c pasek na dnie i na burcie. Z silnikiem gorsza sprawa, dochodz┬▒ drgania chocia┬┐ jak si├¬ wytnie 2 szpary wed┬│ug przekroju paska blachy. To mo┬┐na opasa├Ž silnik, wyprowadzi├Ž na zewn┬▒trz i zgi┬▒├Ž wed┬│ug kszta┬│tu uprzednio zrobionej wn├¬ki. Skr├¬ci├Ž na wkr├¬ty sto┬┐kowe i zaszpachlowa├Ž. Od wewn┬▒trz obklei├Ž szpary ┬┐ywic┬▒. To by by┬│o tak┬┐e ┬│o┬┐e silnika.
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Odwied╝ stronŕ autora
marek_c4
Administrator
Administrator


Do│▒czy│: 26 Lut 2005
Posty: 2308
Sk▒d: Swarz├¬dz / k Poznania

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

biker_xc napisa│:
...Pr├│bowa┬│em tak┬┐e zrobi├Ž w├¬┬┐ownic├¬, ale takie to pokraczne wysz┬│o, ┬┐e odpu┬Âci┬│em...

Wê¿ownica jest najprostszym rozwi±zaniem.
M├│j przepis - rurka mosi├¬┬┐na ┬Âr 4mm (Castorama), rurk├¬ wy┬┐arzam nad gazem i czekam a┬┐ ostygnie (jest bardzo plastyczna) nawijam na walec ┬Ârednicy troch├¬ mniejszej ni┬┐ korpus silnika.
jak takie co┬ wygl┬▒da mo┬┐esz zobaczy├Ž w mojej relacji z budowy motor├│wki Moniki:
http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=3374
Zreszt┬▒ ju┬┐ to kiedy┬ opisa┬│em:
http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=71
_________________
Pozdrowienia ze Swarzêdza
Marek C
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ WyÂlij email Odwied╝ stronŕ autora
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem, czyta┬│em, pr├│bowa┬│em zrobi├Ž to samo z miedzian┬▒, ale jako┬ mi nie wychodzi Smutek Mo┬┐e jeszcze popr├│buj├¬...
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
marek_c4
Administrator
Administrator


Do│▒czy│: 26 Lut 2005
Posty: 2308
Sk▒d: Swarz├¬dz / k Poznania

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zrób z mosiê¿n± - bêdzie OK
Pami├¬taj nawija├Ž na nieco mniejszej ┬Ârednicy.
_________________
Pozdrowienia ze Swarzêdza
Marek C
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ WyÂlij email Odwied╝ stronŕ autora
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chwilowo nie mam dost├¬pu do mosi├¬┬┐nej, ale spr├│buj├¬. No chyba ┬┐e uda si├¬ w ko├▒cu zlutowa├Ž p┬│aszcz :/
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
pawel4090
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 24 Lut 2008
Posty: 388
Sk▒d: k/Kielc

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mosi├¬┬┐n┬▒ rurk├¬ cienko┬Âcienn┬▒ dostaniesz w castoramie 1m 8.5z┬│
Je┬┐eli lutujesz p┬│aszcz wodny, pogrzej opalark┬▒ i w tedy lutuj r├│wno, wyjdzie ┬Âwietnie, powodzenia.

Pawe┬│
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG Tlen WP Kontakt
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podgrzewa┬│em opalark┬▒. Gdy przylutowa┬│em jedn┬▒ ┬Âciank├¬, potem drug┬▒, potem p┬│aszcz zewn├¬trzny, to zazwyczaj odpada┬│ kt├│ry┬ z poprzednich element├│w, cyna sp┬│ywa┬│a, albo rurka wlotowa/wylotowa. Nie mam zdrowia, jutro b├¬d├¬ w nomi, wi├¬c mo┬┐e uda si├¬ kupi├Ž rurk├¬
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
PiotrW
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 28 Maj 2010
Posty: 51
Sk▒d: Opoczno

PostWys│any: Czw Maj 31, 2012 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Ta opalarka to nie jest wed┬│ug mnie najlepszy pomys┬│, zbyt wysoka temperatura. Ja p┬│aszcz do 540-ki lutowa┬│em lutownic┬▒ kolbow┬▒ 150W wysz┬│o tak:

Dystans pomi├¬dzy ┬Âciankami to drut miedziany 2,5mm, a ┬Âcianki blaszka mosi├¬┬┐na 0,3mm. (┬┐adnych przeciek├│w)

Pozdrawiam
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ WyÂlij email
pawel4090
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 24 Lut 2008
Posty: 388
Sk▒d: k/Kielc

PostWys│any: Pi▒ Cze 01, 2012 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, Piotrze super robota. C├│┬┐ ja nie mog├¬ pochwali├Ž si├¬ fotk┬▒, ale u┬┐ywa┬│em opalarki tylko do podgrzania ca┬│ej powierzchni, ogrzewa┬│a lutowany element z pewnej odleg┬│o┬Âci.

Najwa┬┐niejsze z tego,┬┐e podzieli┬│e┬ si├¬ informacj┬▒ U┬Âmiech

Pawe┬│
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Numer GG Tlen WP Kontakt
rekmak
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 28 Wrz 2008
Posty: 1169
Sk▒d: Bydgoszcz

PostWys│any: Pi▒ Cze 01, 2012 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

biker, p┬│aszcz owi├▒ drutem nawojowym tak ┬┐eby to si├¬ nie rozlecia┬│o i wtedy lutuj. Jak drut si├¬ te┬┐ przylutuje to mo┬┐na potem spi┬│owa├Ž albo tak owin┬▒├Ž ┬┐eby si├¬ przylutowa┬│ i pozosta┬│ dla wzmocnienia ca┬│o┬Âci. Zlutuj kawa┬│ek z jednego ko├▒ca, uchwy├Ž go kombinerkami ┬┐eby odbiera┬│y ciep┬│o i lutuj z drugiej strony i tak dalej na przemian. Lutuj szybko i szybko sch┬│adzaj.
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ Odwied╝ stronŕ autora
biker_xc
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 02 Kwi 2012
Posty: 603

PostWys│any: Sob Cze 02, 2012 7:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, uda┬│o si├¬ kupi├Ž rurk├¬ mosi├¬┬┐n┬▒ 1m 6mm 17PLN Zaskoczony
Uda┬│o si├¬ j┬▒ wygrza├Ž i nawet nawin┬▒├Ž U┬Âmiech nie oby┬│o si├¬ bez problem├│w, s┬▒dz├¬, ┬┐e gdybym kupi┬│ dwie, ta druga by┬│aby nawini├¬ta bezb┬│├¬dnie Mrugni├¬cie
Obecnie wylutowa┬│em tranzystory z regla, przymocowa┬│em je do ch┬│odniczki, doprowadzi┬│em przewody do tranzystor├│w, uruchomi┬│em, dzia┬│a U┬Âmiech pozostaje poprowadzenie linii wodnych. I tu pytanie, je┬Âli wlot zrobi├¬ troszk├¬ z boku, czyli jaki┬ 1cm od osi symetrii kad┬│uba, jaki┬ 1 cm od osi steru w kierunku ┬Âruby, tak by nie zachacza├Ž ┬│opat┬▒ steru, wyprowadz├¬ zagi├¬t┬▒ rurk├¬ 3cm w kierunku ┬Âruby, to b├¬dzie dobrze? Jak op├│r owej rurki wp┬│ynie na p┬│yni├¬cie prosto?


Jestem ju┬┐ po testach w wannie i w┬│a┬Âciwie, woda nie wp┬│ywa do w├¬┬┐yka Smutek i teraz pytanie czy dobrze zrobi┬│em wlot? Czy p┬│yn┬▒ca ┬│├│d┬╝ zacznie "nabiera├Ž wody" w├¬┬┐ykiem? Poni┬┐ej zdj├¬cia. Czy wlot nie powinien by├Ž troszk├¬ bli┬┐ej rufy? tak na wysoko┬Âci osi steru?
Nie mam jak tego teraz sprawdzi├Ž, bo cholernie wieje i jest wysoka fala Smutek


Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
ado69
U┬┐ytkownik
U┬┐ytkownik


Do│▒czy│: 08 Maj 2010
Posty: 18
Sk▒d: swidnica

PostWys│any: Sob Cze 02, 2012 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
W wannie to trudno przetestowa├Ž ,najlepiej jak jest odpowiednia pr├¬dko┬Â├Ž.
Wed┬│ug mnie ten wlot wody powinien znajdowa├Ž si├¬ tu┬┐ za ┬│opatkami ┬Âruby

W moim Colku to jak mam za┬│o┬┐on┬▒ mniejsz┬▒ ┬Ârub├¬ to musi by├Ž
odpowiednia pr├¬dko┬Â├Ž a jak dam du┬┐┬▒ to jak by ┬Âruba wt┬│acza┬│a wod├¬
pod ci┬Ânieniem.
Powrˇt do gˇry
Zobacz profil autora WyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
WyÂwietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona G│ˇwna -> Modele - inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id╝ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastŕpny
Strona 7 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo┐esz pisaŠ nowych tematˇw
Nie mo┐esz odpowiadaŠ w tematach
Nie mo┐esz zmieniaŠ swoich postˇw
Nie mo┐esz usuwaŠ swoich postˇw
Nie mo┐esz g│osowaŠ w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group