Forum Szkutnictwo RC Strona Główna Szkutnictwo RC
Forum dyskusyjne modelarzy szkutników RC
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki silnik polecacie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona Główna -> Silniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman88
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 5

PostWysłany: Nie Mar 26, 2017 12:57    Temat postu: Jaki silnik polecacie Odpowiedz z cytatem

Witam.

Na samym początku witam wszystkich użytkowników gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum Uśmiech

Proszę o doradzenie jaki silnik (moc, zasilanie, regulator) oraz jaki ster zamontować i serwo do niego, moje doświadczenie w kwestii modeli opiera się głównie na budowaniu modeli kutrów napędzanych silnikami szczotkowymi.
Z tego co się orientuję zalecany będzie raczej montaż silnika bezszczotkowego a na ich temat wiem niewiele.

Model nie musi być demonem prędkości- za pewne i tak będzie szybszy od moich kutrów Uśmiech ale fajnie by było jak by coś tam potrafił Uśmiech


dł 64 cm
sz 14 cm
waga 250g- nie za duża?? samego odlewu

zdjęcie modelu

https://zapodaj.net/41e190dcf4fe8.jpg.html


ster 1

https://zapodaj.net/a08646f2b4d25.jpg.html

ster 2

https://zapodaj.net/168e3092fbf9a.jpg.html




Pozdrawiam


edit

jaki to jest dokładnie kadłub mono1 hydro 1??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marek_c4
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 2290
Skąd: Swarzędz / k Poznania

PostWysłany: Nie Mar 26, 2017 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj na forum OK
Mamy tutaj fachowców od takich żwawych łódeczek - myślę że Ci podpowiedzą Mrugnięcie
_________________
Pozdrowienia ze Swarzędza
Marek C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Bosman88
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 5

PostWysłany: Nie Mar 26, 2017 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cały czas czekam z niecierpliwością na rady kolegów z większym doświadczeniem Uśmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marek_c4
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 2290
Skąd: Swarzędz / k Poznania

PostWysłany: Nie Mar 26, 2017 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bosman88 napisał:
Cały czas czekam z niecierpliwością na rady kolegów z większym doświadczeniem Uśmiech

Nooo - na razie zaledwie kilka godzin minęło - daj troszkę czasu kolegom Mrugnięcie
_________________
Pozdrowienia ze Swarzędza
Marek C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Pon Mar 27, 2017 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zależy od oczekiwań. Czy wał będzie zanurzony czy półzanurzony.?
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bosman88
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 5

PostWysłany: Pon Mar 27, 2017 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czekam na propozycje, może jakieś argumenty plusy i minusy zanurzonego i nie półzanurzonego ( nie orientuję na temat ich różnic, jak pisałem mam doświadczenie tylko w skromnych prostych kuterkach )
myślałem o takim napędzie wystającym za pawęż ale czy to zanurzeniowy czy półzanurzeniowy to szczerze nie mam pojęcia

Ewentualnie zamiast sinika elektrycznego bezszczotkowego zamontować silnik spalinowy??


I pytanie czy silniki bezszczotkowe można zasilać akumulatorami typu NIMh czy to muszą być LiPole- pytam bo mam ich sporo i miło by było gdybym nie musiał dokupywać Lipoli, chyba że będzie trzeba walczyć o gramy to rozumiem:) że się nie obejdzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Sro Mar 29, 2017 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za pawężą to napęd zdecydowanie pół zanurzony i nadaję się w sumie tylko do szybszego modelu- slizgu. Silnik można zasilać oczywiście akumulatorami NIMH w odpowiedniej ilośći. Silnik to napędu pół zanurzonego trzeba dobrać o takich obrotach aby na śrubie były od 28 do 35 tyś obrotów na minutę. Można dać mniejsze ale wtedy model musi pływac na większej śrubie i na małych modelach i wąskich kadłubach rodzi to problemy. Wszystko więc zależy jakie masz zasilanie i ciężki i duży model. Twój model jest wąski i mały, ma gabaryty modeli Mono 1 z przed ładnych kilku lat. Silnik średnicy 28mm, długości 30-40mm o obrotach na 1V około 3900-4000 spełni Twoje wymagania. Oczywiście mówię o silniku bez szczotek chłodzonym wodą.
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bosman88
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 5

PostWysłany: Sro Mar 29, 2017 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakieś propozycje co do silnika?? na jakieś konkretne firmy zwracać uwagę? czegoś unikać?

Jaki regulator od razu do tego?
który ze sterów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Czw Mar 30, 2017 8:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bosman, czy przeczytałeś temat , który jest przypięty w dziale silniki? Rozumiem, że zaczynasz ale wykaż troszkę zainteresowania bo nikt nie poda Ci na tacy gotowego rozwiązania.
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bosman88
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 26 Mar 2017
Posty: 5

PostWysłany: Czw Mar 30, 2017 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli masz na myśli temat pod tytułem DLA POCZĄTKUJĄCYCH: WYBÓR SILNIKA DO ŚLIZGU

to owszem kilkukrotnie Uśmiech jednak wolę się zdać na czyjeś doświadczenie bo uważam że warto dopytać niż popełniać błędy Uśmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
grzesiekcichy
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Włoszczowa

PostWysłany: Wto Paź 03, 2017 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam;
Podłączę się do tematu bo mam podobne pytanko.
Czy silnik bez szczotkowy może ciągle pracowań np. na 20% mocy (obrotów). Potrzebuję silnik do napędu łodzi, a obroty które mnie interesują to 1200 do 3000 obr/min. Czy ciągła praca silnika który ma 850 lub 1100 obr/V w (przy 12V) nie będzie mu szkodziła? Co byście polecili?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marek_c4
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 2290
Skąd: Swarzędz / k Poznania

PostWysłany: Sro Paź 04, 2017 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grzesiekcichy napisał:
... Czy silnik bez szczotkowy może ciągle pracowań np. na 20% mocy (obrotów). Potrzebuję silnik do napędu łodzi, a obroty które mnie interesują to 1200 do 3000 obr/min. Czy ciągła praca silnika który ma 850 lub 1100 obr/V w (przy 12V) nie będzie mu szkodziła? Co byście polecili?

Wydaje mi się że nie powinno się schodzić aż tak nisko z obrotami.
Silnik ma największą sprawność w pewnym zakresie obrotów, i powinien właśnie w tym zakresie pracować.
Silnik ~ 1000 obr/V przy 12 V będzie miał 12 000 obr/min, jeżeli chcesz je tak bardzo obniżyć to na twoim miejscu starał bym się to zrealizować przy pomocy przekładni.
Bardzo fajne są przekładnie planetarne ..... Pomysł
_________________
Pozdrowienia ze Swarzędza
Marek C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stan2010
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 280
Skąd: Warszawa /Gdańsk/

PostWysłany: Sro Paź 04, 2017 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że chodzi o łódkę zanętową Bardzo zadowolony . Charakterystyka obr/V dotyczą silników bezszczotkowych. Podaruj sobie silnik bezszczotkowy. Są prądożerne, przy takich obrotach mała sprawność silnika i przy takim spowolnieniu regulator będzie mocno się grzał. Wiem, że 'wszystkie łódki profesjonalne z klasą' mają takie silniki Ubaw po pachy . I od razu koszty na akumulatory Li-pol.
Jeżeli rzeczywiście chodzi o silnik szczotkowy, to szukaj z mniejszymi obrotami albo przekładnia, która jednak daje dodatkowe opory. Znacznie ważniejsza od silnika jest dobrze dobrana do niego śruba napędowa.
Powodzenia
_________________
Pozdrawiam- Staszek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
grzesiekcichy
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Włoszczowa

PostWysłany: Czw Paź 05, 2017 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o silniki bezszczotkowe. Znalazłem już interesujący silnik tylko mam pytanko. Czy da się zmienić obroty silnikowi CW na CCW (zamieniając fazy)?
Śruby napędowe mam i chciałbym aby zostały takie 55mm no ale nie za wszelką cenę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stan2010
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 280
Skąd: Warszawa /Gdańsk/

PostWysłany: Czw Paź 05, 2017 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, co rozumiesz przez "CW na CCW" Pytajnik . Następne, silnik jest dedykowany pod zasilanie 14,8-18,5V /5900-6900obr/ i potrzebne są Li-pole akumulatory przy 10A apetycie. Zapomnij o pływaniu przez cały dzień siedzenia nad wodą. Drobne komplikacje przy połączeniu z wałem napędowym. Nie wiem, ile łódek dotychczas złożyłeś, ale jeżeli to są Twoje początki, to odradzam 3f w łódkach.
_________________
Pozdrawiam- Staszek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
grzesiekcichy
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Włoszczowa

PostWysłany: Czw Paź 05, 2017 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodziło mi o zmianę kierunku wirowania silnika bo jedna śruba ma kierunek wirowania prawy a druga lewy. Takie napięcie zasilania jestem w stanie ogarnąć (dałbym 3x6V szeregowo). Silniki ten będzie brał maksymalny prąd cały czas? Obroty które mnie interesują to 1500 do 5000 obr/min.
Lepszym rozwiązaniem będzie silnik szczotkowy czy jakaś przekładnia do bezszczotkowego? Czy silnik 80W do 120W da sobie radę ze śrubą 50mm skok 26 jeśli dobrze pamiętam.
A czy taki zestaw silnik + li-pol 3s 40C (5000mAh) poradzi sobie?
Jak długo można by pływać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marek_c4
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 2290
Skąd: Swarzędz / k Poznania

PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmiany obrotów w silnikach 3f,można dokonać zamieniając z sobą 2 przewody.
_________________
Pozdrowienia ze Swarzędza
Marek C
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
stan2010
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 280
Skąd: Warszawa /Gdańsk/

PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko można zrobić,ale najskuteczniejsze są rzeczy najprostsze. Nie wiem, co mam napisać,żebyś zrezygnował z silnika 3f przy tak niskich obrotach. Ciągle próbuję przekonać, że silniki 3f są do samolotów/dronów lub wyczynowych łódek ślizgowych, gdzie potrzebna jest potężna moc przez ~20min.
Nie wiem jaką masz śrubę, ale ostatnią rzeczą, którą bym robił, to byłoby dobieranie silnika do śruby. Podany skok śruby jest raczej mało prawdopodobny, bo sugerowałby skok poniżej 0,5
Podam moje sprawdzone telemetrycznie wartości: silnik 12V, obroty +/-6000, śruba 55x0,8 /skok/ daje max. natężenie prądu 4A. Śrubę dobierałem, żeby dała pobór 4A, dlatego, że dla tej wartości, ten silnik ma maksymalną sprawność, czyli najmniej się grzeje i najwięcej prądu przetwarza na pracę mechaniczną. Daje to moc pobraną ~50W, która napędza trimaran 8,5kg /akumulatory Pb prawie 4kg/ z prędkością >5,0km/h
PS. zapomniałem dodać, że dane dotyczą silnika szczotkowego.
_________________
Pozdrawiam- Staszek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
grzesiekcichy
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Włoszczowa

PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stan2010 nie mam takiego doświadczenia żeby się upierać przy swoim. Jeśli będzie konieczność to zmienię śrubę na mniejszą. Te które posiadam to takie tylko że lewa i prawa. Możesz mi podesłać linka do tych silników których Ty używasz? Jeśli są sprawdzone to jak najbardziej będę za OK Moja łajba będzie miała podobną wyporność bądź troszkę większą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stan2010
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 280
Skąd: Warszawa /Gdańsk/

PostWysłany: Pią Paź 06, 2017 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik . Jeżeli będą dwa silniki, to daj swoje śruby. Dobrze byłoby dać dwa Li-pole 3S /oddzielnie na każdy silnik/, bo wtedy łodka będzie lżejsza przynajmniej 2kg, bo trzeba dac Pb 2x6V12Ah, zeby napedzily dwa silniki.
Sorki Zawstydzony , padly polskie znaki Bardzo smutny
_________________
Pozdrawiam- Staszek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email WP Kontakt
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona Główna -> Silniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group