Forum Szkutnictwo RC Strona Główna Szkutnictwo RC
Forum dyskusyjne modelarzy szkutników RC
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Traxxas Spartan Lipo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona Główna -> Akumulatory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertn2014
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: kraków

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 19:35    Temat postu: Traxxas Spartan Lipo Odpowiedz z cytatem

Witam, jestem pierwszy raz na forum więc proszę o wyrozumiałość jeżeli zrobię coś nie tak.
Mam łódkę Traxxas Spartan 5707, Silnik 540 XL 1,8 KV , Regulator VXL-6s, firmy Castle. Dwa pakiety PQ lipo 11,1V 3S 5500 25C. Pakiety w modelu Revo spisują się ok. natomiast w łódce jest problem. Przy naładowanych pakietach w 100% następuje odcięcie mocy w ok. 70%, po pływaniu ok 10 - 15 minut pakiety są spuchnięte ale nie gorące. Łódka pływa z prędkością ok. 50-60Km/h. Próbowałem różnych ustawień śruby i stateczników - i nic.
Prawdopodobnie coś jest nie tak z pakietami. Jakich powinienem używać?
pozdrawiam, Robert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Sro Mar 16, 2016 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie pakiety nie radzą sobie prądowo. Łódka to nie autko i opory ma nieco większe jak i zapotrzebowanie na moc. Podany przez Ciebie czas pływania i osiągana prędkość już teraz predysponuje Ciebie na Mistrza świata w elektrykach a tak poważnie nic co napisałeś nie trzyma się kupy.
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robertn2014
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: kraków

PostWysłany: Pią Mar 18, 2016 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej dzięki za odzew . Co do prędkości tak strzeliłem bo oczywiście nie mierzyłem - mój błąd Smutek Natomiast mam konkretne pytanie problem odcinania zaczął się kiedy wymieniłem oryginalna plastikową śrubę na metalową dedykowaną do tego modelu. Przed wymianą odcinało gaz bardzo rzadko natomiast po wymianie łódka odcina od razu za każdym razem po wciśnięciu na pilocie więcej niż 30 % spustu. Czy używając śruby o większej powierzchni i większym kącie należy używać pakietów o większym C ? Jakie pakiety byś polecił 60 czy może 70 c ? Dzięki za każdą pomoc .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Pią Mar 18, 2016 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy śrubę założyłeś o tej samej średnicy co plastikową?
Być może nie wyrabia regulator albo masz po prostu źle ustawiony Cut off. Napięcie na pakiecie leci jak dajesz gaz i regulator odcina bo tak ma ustawiony. Wniosek nasuwa się jeden- wypracowane pakiety. Mówisz, że silnik masz 1800 obrotów na 1V- 3 cele to za mało, to jest typowy silnik na napięcie 4 celi. Jeżeli jednak łączysz te pakiety i zasilasz go 6 celami to już gruba przesada. Taki silnik na napięciu 4S powinien spokojnie ciągnąć śrubę 42-43mm o skoku 1.4 jeżeli jest dobrze ustawiony wał w modelu. Model na takim napędzie powinien zużywać około ( w dużym przybliżeniu bo modelu nie znam) 1Ah na 1 minutę pływania. Napisz coś więcej.
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robertn2014
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: kraków

PostWysłany: Nie Mar 20, 2016 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej, łódka najlepiej pływała na oryginalnej śrubie plastikowej 42mm i odcięcia prądu nie występowały. Następnie założyłem śrubę Octura 36mm trzy łopatową odcięcie następowało w 3/4 ,,gazu,, Teraz jest założona śruba stalowa dwu łopatowa 43mm. Odcięcie jest w 1/3 ,,gazu,, . W przyszłym tygodniu pojadę popływać, pozmieniam śruby i założę nowe pakiety od kolegi, niestety takie same. Moje mają już 4 lata. Spróbujemy również ustawić Cut off.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mike217
Moderator
Moderator


Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1014
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Nie Mar 20, 2016 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cut off wywal. To się w łódkach nie sprawdza bo jak zadziała to już i tak akumulatory dymią. Pływaj na stoper po uprzednim pomiarze zużycia prądu na 1 minutę. Zamieniłeś śrubę plastykową o małej sprawności, mało sztywną , na śrubę stalową większą o dużej sztywności łopat. To błąd , śruba metalowa powinna być o 1-2 mm mniejsza niż plastikowy odpowiednik o tym samym skoku. Nie wiemy też jak wyważony jest model i jak wygląda na gładkiej wodzie na pełnej prędkości. A to bardzo dużo wyjaśnia. Dobrą praktyką przy rekreacyjnym pływaniu jest pływanie na 60 procent dostępnej energii i zostawianie w akumulatorze tych 35-40 procent prądu. Skok temperatury największy jest właśnie jak przekroczysz te 60 procent i wtedy akumulator dostaje..
_________________
na wodzie coraz szybciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Szkutnictwo RC Strona Główna -> Akumulatory Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group